Image courtesy of Max Gor.

Αναλύοντας ταινίες: γράφοντας τη σύνοψη

A synopsis is a document that tells a film’s story in a few paragraphs. An easy way to do this is to describe each of the film’s sequences in one short paragraph. Having already distinguished a film’s sequences, it is now fairly easy to describe their action in a couple of sentences.


Σύνοψη είναι η περίληψη της ιστορίας μιας ταινίας σε λίγες παραγράφους. Ένας εύκολος τρόπος να το πετύχουμε είναι να περιγράψουμε κάθε σεκάνς με μια μικρή παράγραφο. Έχοντας ήδη διακρίνει τις σεκάνς της ταινίας, είναι πλέον αρκετά εύκολο να περιγράψουμε τη δράση της σε δυο προτάσεις.


Example: Fargo

Jerry, a little con-man married to money and working for Wade, his rich and macho father-in-law, hires Showalter and Grimsrud to kidnap his own wife and share the ransom.

Thinking that he has found an alternative way to get access to Wade’s money, Jerry attempts to stop the kidnapping, but fails. During their getaway, Showalter’s car gets pulled over, but Grimsrud kills the police officer, along with two witnesses.

Officer Marge Gunderson is called to investigate the killings and quickly discovers evidence leading to the criminals’ tracks. Meanwhile, Jerry convinces Wade to supply the huge ransom.

Tracing the killers’ phone calls leads to Minneapolis and Margie decides to pay a visit, especially after the surprising phone call of mysterious, old love interest Mike Yanagita.

Margie visits the Twin Cities, combining business with an awkward meeting with Yanagita. Meanwhile, Wade decides to deliver the ransom himself, resulting in getting shot by Showalter and Jerry losing both money and his father-in-law.

Showalter sees the ransom, which is much higher than what was agreed upon, and decides to keep it for himself, giving Grimsrud his normal share. Grimsrud, however, kills Showalter over a dispute about who takes the car. Meanwhile, Margie confronts Jerry, but Jerry flees, betraying his guilt.

Margie confronts Grimsrud, arresting him, while Jerry, too, gets arrested. Margie returns home, continuing her life with her dull, lovely husband.

The End


Παράδειγμα: Fargo

Ο Τζέρρυ, ένας απατεωνάκος παντρεμένος για τα λεφτά και υπάλληλος του Ουέιντ, του επιτυχημένου πεθερού του, προσλαμβάνει τον Σώουόλτερ και τον Γκρίμσρουντ να απαγάγουν την ίδια του τη γυναίκα και να μοιραστούν τα λύτρα.

Νομίζοντας ότι έχει βρει εναλλακτικό τρόπο να πάρει λεφτά από τον Ουέιντ, ο Τζέρρυ επιχειρεί να σταματήσει την απαγωγή, χωρίς αποτέλεσμα. Κατά τη φυγή των απαγωγέων, σταματά το αυτοκίνητο ένας αστυνομικός, αλλά ο Γκρίμσρουντ τον σκοτώνει, μαζί με δύο μάρτυρες.

Η αστυνόμος Μαρτζ Γκάντερσον καλείται να ερευνήσει τις ανθρωποκτονίες και γρήγορα ανακαλύπτει τα ίχνη των εγκληματικών. Ταυτόχρονα, ο Τζέρρυ πείθει τον Ουέιντ να πληρώσει τα τεράστια λύτρα.

Ο εντοπισμός των τηλεφωνημάτων των δολοφόνων οδηγεί στη Μινεάπολη και η Μαρτζ αποφασίζει να επισκευτεί, ειδικά ύστερα από το ξαφνικό τηλεφώνημα του παλιού ερωτικού ενδιαφέροντος Μάικ Γιαναγκίτα.

Η Μάρτζι επισκέπτεται τις Δίδυμες Πόλεις, συνδυάζοντας τη δουλειά με μια αμήχανη συνάντηση με τον Γιαναγκίτα. Ταυτόχρονα, ο Ουέιντ αποφασίζει να παραδόσει μόνος του τα λύτρα, με αποτέλεσμα να πυροβοληθεί από τον Σώουόλτερ και ο Τζέρρυ να χάσει λεφτά και πεθερό.

Ο Σώουόλτερ βλέπει τα λύτρα, που είναι πολύ περισσότερα από όσο είχαν συμφωνήσει, και αποφασίζει να τα κρατήσει, δίνοντας στον Γκρίμσρουντ μόνο το συμφωνημένο μερίδιο. Ωστόσο, ο Γκρίμσρουντ τον σκοτώνει πάνω σε μια διαφωνία για το ποιος παίρνει το αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα, η Μάρτζι επισκέπτεται αποφασισμένη τον Τζέρρυ, αλλά εκείνος το σκάει, προδίδοντας την ενοχή του.

Η Μάρτζι αντιμετωπίζει και συλλαμβάνει τον Γκρίμσρουντ, ενώ ο Τζέρρυ επίσης συλλαμβάνεται. Η Μαρτζι επιστρέφει στο σπίτι, για να συνεχίσει τη ζωή της με τον ανιαρό αλλά αγαπημένο της σύζυγο.

Τέλος


I admit that the above synopsis is quite dry. For those who know the film, it is evident that the synopsis has stripped down the story to the very essentials of the plot, leaving very little room for subplots, characters’ psychology, and details.

Perhaps this is not always the case and I am sure, by rewriting the synopsis above, I can come up will better results

As you can understand, writing the synopsis is an art in itself.

Παραδέχομαι ότι η παραπάνω σύνοψη είναι κάπως ξερή. Για εκείνους που γνωρίζουν την ταινία, είναι προφανές ότι ξεκοκκάλισα την ιστορία στα άκρως απαραίτητα της πλοκής, μην αφήνοντας χώρο για υποπλοκές, ψυχολογία χαρακτήρων, και λεπτομέρειες.

Ίσως σε άλλες περιπτώσεις να γίνεται διαφορετικά και σίγουρα, ξαναγράφοντας την παραπάνω σύνοψη, θα είχα καλύτερα αποτελέσματα.

Όπως φαντάζεστε, η γραφή της σύνοψης είναι μια τέχνη από μόνη της.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *