Η εικόνα είναι ευγενική προσφορά του Max Gor.
Σύνοψη είναι η περίληψη της ιστορίας μιας ταινίας σε λίγες παραγράφους. Ένας εύκολος τρόπος να το πετύχουμε είναι περιγράφοντας κάθε σεκάνς με μια μικρή παράγραφο. Έχοντας ήδη διακρίνει τις σεκάνς της ταινίας, είναι πλέον αρκετά εύκολο να περιγράψουμε τη δράση της κάθε μίας με δυο προτάσεις.
Παράδειγμα: Fargo
Ο Τζέρρυ, ένας απατεωνάκος παντρεμένος με την κόρη του πλούσιου επιχειρηματία Ουέιντ, προσλαμβάνει τον Σώουολτερ και τον Γκρίμσρουντ να απαγάγουν την ίδια του τη γυναίκα και να μοιραστούν τα λύτρα.
Νομίζοντας ότι έχει βρει εναλλακτικό τρόπο να πάρει λεφτά από τον Ουέιντ, ο Τζέρρυ επιχειρεί να σταματήσει την απαγωγή, χωρίς αποτέλεσμα. Κατά τη φυγή των απαγωγέων, σταματά το αυτοκίνητο ένας αστυνομικός, αλλά ο Γκρίμσρουντ τον σκοτώνει, μαζί με δύο περαστικούς μάρτυρες.
Η αστυνόμος Μαρτζ Γκάντερσον καλείται να ερευνήσει τις ανθρωποκτονίες και γρήγορα ανακαλύπτει τα ίχνη των εγκληματικών. Ταυτόχρονα, ο Τζέρρυ πείθει τον Ουέιντ να πληρώσει τα τεράστια λύτρα.
Ο εντοπισμός των τηλεφωνημάτων των δολοφόνων οδηγεί στη Μινεάπολη και η Μαρτζ αποφασίζει να επισκευτεί, ειδικά ύστερα από το ξαφνικό τηλεφώνημα του παλιού ερωτικού ενδιαφέροντος Μάικ Γιαναγκίτα.
Η Μάρτζι επισκέπτεται τις Δίδυμες Πόλεις, συνδυάζοντας τη δουλειά με μια αμήχανη συνάντηση με τον Γιαναγκίτα. Ταυτόχρονα, ο Ουέιντ αποφασίζει να παραδόσει μόνος του τα λύτρα, με αποτέλεσμα να πυροβοληθεί από τον Σώουόλτερ και ο Τζέρρυ να χάσει λεφτά και πεθερό.
Ο Σώουόλτερ βλέπει τα λύτρα, που είναι πολύ περισσότερα από όσο είχαν συμφωνήσει, και αποφασίζει να τα κρατήσει, δίνοντας στον Γκρίμσρουντ μόνο το συμφωνημένο μερίδιο. Ωστόσο, ο Γκρίμσρουντ τον σκοτώνει πάνω σε μια διαφωνία για το ποιος παίρνει το αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα, η Μάρτζι επισκέπτεται αποφασισμένη τον Τζέρρυ, αλλά εκείνος το σκάει, προδίδοντας την ενοχή του.
Η Μάρτζι αντιμετωπίζει και συλλαμβάνει τον Γκρίμσρουντ, ενώ ο Τζέρρυ επίσης συλλαμβάνεται. Η Μαρτζι επιστρέφει στο σπίτι, για να συνεχίσει τη ζωή της με τον ανιαρό αλλά αγαπημένο της σύζυγο.
ΤΕΛΟΣ
Παραδέχομαι ότι η παραπάνω σύνοψη είναι κάπως ξερή. Για εκείνους που γνωρίζουν την ταινία, είναι προφανές ότι ξεκοκκάλισα την ιστορία στα άκρως απαραίτητα της πλοκής,μην αφήνοντας χώρο για υποπλοκές, ψυχολογία χαρακτήρων, και άλλες λεπτομέρειες.
Αν χρειαζόμαστε μια σύνοψη ως εργαλείο της δικής μας εργασίας, μπορεί να αρκούμαστε σε μια λιτή και ξερή αφήγηση. Αν πρόκειται για σύνοψη που αποτελεί τμήμα κάποιου pitch ή promotional υλικού, καλό είναι να την ξαναγράψουμε, με πιο γλαφυρή γλώσσα.
Η γραφή της σύνοψης είναι μια τέχνη από μόνη της.